İnsanın Yaratılışı (5)

Hz. Havva’nın yaratılışı konusunda iki görüş vardır:

a)Hz. Havva, Hz. Adem’in kaburga kemiğinden yaratılmıştır. Ağırlıklı görüş budur. Bu görüşe delil olarak şu hadis getirilir:

“Kadınlar hakkında -birbirinize- iyi tavsiyelerde bulunun. Çünkü kadın kaburga kemiğinden yaratılmıştır. Kaburganın en fazla eğri olan tarafı onun üst kısmıdır. Bu sebeple, eğer onu doğrultmak istersen kırarsın, yok eğer kendi halinde bırakırsan eğri olmaya devam eder. Öyleyse kadınlar hakkında -birbirinize- iyi tavsiyelerde bulunun / birbirinize onlara iyi davranmayı tavsiye edin.” (Buhari, Enbiya-1; Müslim, Reda’-61, 62)

b)Hz. Havva, Hz. Adem’in yaratıldığı çamurun geriye kalan kısmından yaratılmıştır.

Bu konuda bir başka ayet meali şöyledir:

“O, sizi bir tek nefisten (Âdem’den) yaratandır. (Sizin için) bir kalma yeri, bir de emanet olarak konulacağınız yer vardır. Anlayan bir toplum için âyetleri ayrıntılı bir şekilde açıkladık.”  (6/En’am-98)

‘Tefsirlerde genellikle âyet-i kerîmedeki nefs kelimesinden Hz. Âdem’in kastedildiği belirtilmiş; müstakar kelimesine “yeryüzü veya ana rahmi”, müstevda‘ kelimesine de “kabir veya babanın sulbü” gibi mânalar verilmiştir.’ (DİB Kur!an Yolu ve Türkçe Tefsir, C: 2, S: 445)

Aynı konuda diğer bir ayet de şöyle bilgi vermektedir:

“O, sizi bir tek nefisten yarattı. Sonra ondan eşini var etti….” (39/Zümer-6)

Allah, insanları tek bir nefisten yani Hz. Adem’den yaratmış; Hz. Ademden de eşini  halk etmiştir.

Ve aynı konuda bir başka ayet:

” Ey insanlar! Şüphe yok ki, biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık. …” (49/Hucurat-13)

İnsanlar, Hz. Adem ile Hz. Havva’dan gelmektedir. Bu açıdan aralarında bir nesep farkı yoktur.

İnsanların Hz. Adem ile Hz. Havva’dan geldiğini incelerken şu ayeti de görmeliyiz:

“(Ey Muhammed!) Onlara, Âdem’in iki oğlunun haberini gerçek olarak oku. Hani ikisi de birer kurban sunmuşlardı da, birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. Kurbanı kabul edilmeyen, “Andolsun seni mutlaka öldüreceğim” demişti. Öteki, “Allah, ancak kendisine karşı gelmekten sakınanlardan kabul eder” demişti.” (5/Maide-27)

Müfessir sabunu bu ayet hakkında şu bilgileri aktarmaktadır:’Müfessirler der ki: Bu iki kardeşin kurban takdim etmelerinin se­bebi şu idi: Havva, her batında bir erkek ve bir kız doğuruyordu. Bir batında doğan erkek, diğer batında doğan kızla evleniyordu. Âdem (a.s) Kabil’i Hâbil’in kız kardeşi ile, Hâbil’i de Kabil’in kız kardeşi ile evlendirmek iste­yince Hâbil buna razı olmuş, Kabil ise razı olmamıştı. Çünkü onun ikiz kardeşi daha güzeldi’ Sabuni, Safvetü’t-Tefasir, C:2, S: 92)

Bu açıklamadan şunu anlıyoruz: Hz. Adem’in çocuklarından ikiz olanlar birbirlerini kardeş gibi görürken, ötekiler daha uzak görüyorlardı; o günün şartlarında mevcut olan uzaklık bu kadardı. Bu şekilde evlenmenin, Hz. Adem’in çocuklarıyla sınırlı olduğu anlaşılmaktadır. Çünkü ondan sonra, kardeş çocuklarının birbirleriyle evlenme imkanı doğmuştur.

Bu Haberi Gördünmü!

Hisse Senetlerinin Zekatı

1 Hisse Senetlerinin Zekâtı Nasıl Ödenir? Hisse senedi sahibi, senetleri aldığı şirkete ortak olmuştur. Şirketin …